مشاغل برتر کانادا در سال ۲۰۲۲

>>>مشاغل برتر کانادا در سال ۲۰۲۲

مهارت‌هایی که به نیروی کار اجازه می‌دهند در چندین شغل مهارت داشته باشند ، به جای اینکه فقط به یک شغل محدود شوند ، تقاضای زیادی دارند و به برخی از کارکنانِ پست‌های کلیدی اجازه می‌دهند تا برای تخصص خود دستمزدهای بالایی دریافت کنند.

همه گیری کرونا و کمبود حاد نیروی کار در بیشتر مناطق کانادا، در حال ایجاد نوع جدیدی از بازار کار است. بازارهای کار همیشه در حال تحول هستند، اما همه گیری کرونا بسیاری از این تغییرات را تشدید کرده است.

در نتیجه، کارفرمایان به دنبال متقاضیانِ کاری هستند که مهارت هایشان، به اندازۀ پیش از سال ۲۰۲۰، با شغل مربوطه مرتبط نیستند. اما ویروس کرونا تنها عاملی نیست که بر اولویت های کارفرما تأثیر گذاشته است، فشارهای اقتصادی، اولویت های در حال تغییر مشتری، بازارهای بسیار رقابتی و الزامات نظارتی نیز نقش اصلی را در تغییری که شاهد آن هستیم، بازی می‌کنند.

در ماه مارچ سال جاری تعداد موقعیت های شغلی خالی، از رقم بی سابقۀ یک میلیون شغل فراتر رفته و به ۱،۰۱۲،۹۰۰ موقعیت شغلی رسیدند و فشار برای یافتن نیروی کار باعث شد که کارفرمایان دستمزدها را ۴٫۳ درصد در سال افزایش دهند.

مهارت های شغلی برتر از نظر کارفرمایان در کانادا

اما همۀ جویندگان کار هم در این زمینه موفق نبوده اند. مهارت های شغلی برترِ مورد نظر کارفرمایان عبارتند از:

  • خدمات مشتری
  • برنامه ریزی
  • فروش
  • نظافت
  • تعمیر
  • بودجه بندی
  • مدیریت پروژه
  • کنترل کیفیت
  • پشتیبانی اداری
  • حسابداری

میانگین درآمد هفتگی نیروی کار در کانادا در ماه مارچ، ۰٫۹ درصد افزایش یافت و به ۱۱۷۰ دلار رسید. البته برخی بخش ها بهتر از سایرین عمل کردند.

بررسی های اداره آمار کانادا نشان می دهند از میان تمام بخش‌ها، شرکت‌های آب و برق بیشترین افزایش سالانه را در زمینه میانگین درآمد هفتگی در ماه مارچ به ثبت رساندند که با ۱۱٫۷ درصد افزایش به ۲۰۱۱ دلار رسید. پس از آنها، میانگین درآمد هفتگی در بخش مالی و بیمه با ۱۲٫۱ درصد افزایش به ۱۶۲۵ دلار و خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی با هشت درصد افزایش به ۱۶۳۳ دلار رسیدند و در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در بخش تقاضا نیز، برخی از مشاغل بهتر عمل کردند و انتظار می‌رود برای ادامه سال تقاضای بیشتری داشته باشند.

در زیر ۱۰ شغل برتر در کانادا برای سال ۲۰۲۲ آورده شده است

  1. توسعه دهنده نرم افزار (NOC 2174)

به عنوان متخصصان فناوریِ اطلاعات که کدهای کامپیوتری را برای برنامه های نرم افزاری، برنامه های پردازشِ داده، نرم افزارهای سطح سیستم عامل و نرم افزارهای ارتباطی می نویسند و اصلاح، تکمیل و آزمایش می کنند، مورد تقاضای زیادی هستند.

توسعۀ نرم افزار یکی از مشاغل مهم است زیرا کسب‌وکارها در هر نوع و اندازه ای به توسعه دهندگان نرم افزار برای اهداف زیر نیاز دارند:

  • تهیۀ برنامه هایی که برای رفع مشکلات کسب‌وکارِ مربوطه مورد نیاز هستند
  • توسعه یا نگهداری نرم افزارهایی که مختص کسب‌وکارِ مورد نظر هستند
  • و یا ارائه خدمات کامپیوتری از طریق اینترنت و سایر فناوری ها

یکی از درس‌هایی که در طول قرنطینه‌های مربوط به کرونا در سال‌های اخیر آموختیم، این بود که فناوری می‌تواند یک کسب‌وکار را ایجاد کند یا آن را شکست دهد. شرکت‌هایی که به صورت یکپارچه دورکار می‌شوند، اغلب بهتر عمل می‌کنند. حال به این موارد، نیازِ روزافزون به استفاده از داده ها و اتوماسیون برای رقابتی ماندن را اضافه کنید، پس جای تعجب نیست که بسیاری از کسب و کارها به دنبال توسعه دهندگان نرم افزار ماهر هستند.

داده ها نشان می دهند که توسعه دهندگان نرم افزار در کانادا می توانند سالانه تا ۱۱۲،۴۹۵ دلار، بر اساس هفتۀ کاری استانداردِ ۳۷٫۵ ساعته، درآمد کسب کنند.

  1. ناظر – خدمات مالی (NOC 0111)

ناظران، عملیات های مالی و بخش حسابداری کسب‌وکارها را مدیریت می کنند و می توانند سالانه بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزار دلار درآمد کسب کنند.

شرکت‌های بزرگ‌تر معمولاً دستمزدهای بالاتری پرداخت می‌کنند و ناظرانی که بر بخش‌های مالی نظارت دارند یا به عنوان مدیران اجرایی در شرکت‌های حسابداری کار می‌کنند، معمولاً بیشترین درآمد را دارند.

  1. مدیر کارخانه (NOC 0911)

وقتی همه‌گیری کرونا شروع شد، تقاضا برای مدیران کارخانه افزایش یافت زیرا بسیاری از نیروی کار متخصص تصمیم گرفتند زودتر بازنشسته شوند تا مجبور نباشند به دفاتر عمومی رسیدگی کنند.

با این حال، تقاضای مصرف‌کننده از بین نرفت و تولیدکنندگان باید به فعالیت خود ادامه و حتی سطح کارایی خود را افزایش می دادند و در هزینه هایشان صرفه‌جویی می کردند تا در بازی بمانند.

مدیران کارخانه که می توانستند از عهده همه اینها برآیند، موقعیت مهم تر و حساس تری پیدا کردند. آنها به طور میانگین، سالانه بین ۹۰ تا ۱۶۰ هزار دلار درآمد دارند. افرادی که سابقه بیشتری دارند، دستمزدهای بالاتری هم می گیرند.

  1. مدیر برنامه های کامپیوتری (NOC 0213)

مدیران برنامه های کامپیوتری، کارشناسان نرم افزار هستند که تیم هایی را مدیریت می کنند که رهبری تیم های دیگر و مربی گری تحلیلگران جوان را بر عهده دارند. این تیم‌ها می‌توانند مسئول فناوری‌ای باشند که کل یک کسب‌وکار را اداره می‌کند و از این جهت مهم هستند.

در کانادا، مدیران برنامه های کامپیوتری تا ۱۴۲ هزار دلار در سال دستمزد دریافت می کنند و پیش بینی می شود در دهه منتهی به ۲۰۲۸، ۳۸،۱۰۰ موقعیت شغلی جدید برای این مدیران ایجاد شود.

البته از زمان شروع همه‌گیری کرونا، خرده‌فروشی آنلاین و استفاده از کامپیوتر در محل کار افزایش یافته و تقاضا برای مدیران برنامه‌های کامپیوتری را حتی بیشتر هم کرده است.

  1. مدیر بازاریابی (NOC 0124)

مدیران بازاریابی در کانادا، بر اساس هفتۀ کاری استاندارد ۳۷٫۵ ساعته، تا حدود ۱۳۱،۲۵۰ دلار در سال درآمد دارند. بنابراین بازاریابی شغل پر درآمدی است، اما با مسئولیت های زیادی هم همراه است.

مدیران بازاریابی معمولاً در یک یا چند روشِ بازاریابی تجربه دارند و در طول چندین سال، مسیر خود را از بازاریابی پایه تغییر و ارتقا داده‌اند. یکی از دلایلی که به آنها دستمزد بسیار خوبی داده می شود این است که آنها در قبال رساندن پیام کسب‌وکارِ مورد نظر مسئولیت سنگینی دارند، عاملی که می تواند باعث ایجاد یا شکست یک کسب‌وکار شود.

متخصصان بازاریابی بر بخش‌هایی نظارت می‌کنند که اغلب از چندین تیم تشکیل شده‌اند. آنها باید بتوانند همزمان که به طور موثر با مدیرانِ دیگر بخش ها و اعضای تیم کار می کنند، تمام جنبه‌های بازاریابی، از سنتی گرفته تا دیجیتال و حتی فناوری‌های مخرب را درک کنند.

  1. مدیر فروش (NOC 0601)

توسعه یکی از جنبه های بسیار مهم هر کسب‌وکاری است، بنابراین کارشناسان فروش برتر می توانند دستمزدی بین ۸۵ تا ۱۰۰ هزار دلار دریافت کنند، حتی زمانی که تازه شروع به کار کرده اند.

با تجربه و سابقۀ قابل اثبات، آنها می توانند سالانه تا ۱۷۵ هزار دلار درآمد داشته باشند. مدیران فروش، بستن قراردادها، ارتباط با مشتری های جدید و درآمدزایی برای کسب‌وکار را به عهده دارند. به همین دلیل است که شرکت ها مایلند برای مدیران فروش بااستعداد دستمزد بالایی پرداخت کنند.

در طول همه‌گیری کرونا، ایجاد وفاداری در مشتری ها و کاهش نگرانی های آنها برای انجام معامله، برای موفقیت کسب‌وکارها در بلندمدت حیاتی شد. مقابله با این موارد، هنر و نقطه قوت متخصصان و مدیران فروش است.

  1. Cloud Architect (NOC 2171)

Cloud Architects نمونه مناسبی هستند برای نشان دادن این که چگونه ادامه تحصیل و توسعۀ تخصص و دانش در یک حوزه می تواند پس از فارغ التحصیلی به درآمدهای بزرگی منجر شود.

Cloud Architects سیستم‌های کامپیوتری را تجزیه و تحلیل و آزمایش می‌کنند، برنامه‌ها، خط‌مشی‌ها و رویه‌های توسعه فناوری اطلاعات را گسترش داده و اجرا می‌کنند و توصیه‌های بسیار مهمی را در مورد طیف وسیعی از مسائل مربوط به سیستم ارائه می‌دهند.

دارندگان این موقعیت شغلی درآمدهای بسیار خوبی دارند زیرا برای تبدیل شدن به یک Cloud Architect حرفه ای، زمان و انرژی زیادی صرف می شود. Cloud Architects معمولاً یک مدرک چهار ساله یا معادلِ آن تحصیلات و سابقه کار دارند. کارفرمایان معمولا از متقاضیان این موقعیت شغلی می خواهند که گواهینامه هایی را ارائه کنند که از طریق آزمون های سخت (و احتمالاً گران قیمت) به دست آورده اند.

بازده این سختی ها، دستمزد سالانه ای است که بر اساس هفتۀ کاری استاندارد، می تواند تا ۱۱۷،۱۹۵ دلار برسد و همچنین اطمینان از فراهم بودن موقعیت های شغلی خالی برای Cloud Architects در سراسر کانادا برای مدت های مدید.

  1. مهندس برق (NOC 2133)

دستمزد سالانه مهندسان برق در کانادا از ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار شروع شده و می تواند به ۱۳۲،۶۰۰ دلار، بر اساس یک هفته کاری استاندارد، برسد.

مهندسان برقی که در زمینه انرژی و تولید کار می کنند، از رقابتی ترین دستمزدها برخوردارند.

دارندگان این موقعیت های شغلی به دلیل تحصیلات و سابقۀ کار خاص خود و همچنین به دلیل فاکتورهای عرضه و تقاضا، با نرخ های بالایی دستمزد دریافت می کنند. کمبود عمومی مهارت های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) در کانادا، اغلب باعث ایجاد درآمد بیشتر برای مشاغل فنی می شود.

  1. مدیر پروژه ساخت و ساز (NOC 0711)

مدیران پروژه‌های ساختمانی که عمدتاً توسط شرکت‌های ساختمانی مسکونی، تجاری و صنعتی استخدام می‌شوند، تقاضای زیادی دارند، زیرا همه‌گیری کرونا باعث رشد اشتغال در این بخش شده است.

فشارها بر بازار مسکن و نیاز به انواع ساختمانهای تجاری به معنای کار بیشتر برای تیم های پروژه های ساخت و ساز است.

داده ها نشان می دهند که این مدیران، بر اساس یک هفته کاری استاندارد، می توانند سالانه تا ۱۳۱،۶۲۵ دلار درآمد داشته باشند.

  1. پزشک خانواده (NOC 3112)

تمام مناطق کانادا به پزشکان خانوادۀ بیشتری نیاز دارند و انتظار می‌رود که این کمبودِ شدید در طول دهه آینده هم ادامه داشته باشد. در حال حاضر، کمتر از نیمی از پزشکانی که به تازگی فارغ التحصیل می شوند برای تصاحب موقعیت های شغلی خالیِ فعلی مورد نیاز هستند.

داده ها نشان می دهند که در بهترین حالت، میانگین دستمزد سالانه یک پزشک خانواده در کانادا، ۴۱۴,۳۹۰ دلار است. این متخصصانِ پزشکی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به طور میانگین ۸۳،۳۷۹ دلار درآمد دارند و متوسط درآمد سالانه آنها در کانادا ۲۱۶،۸۶۴ دلار است.

۱۴۰۱/۳/۲۲ ۲۳:۴۷:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ |دسته‌بندی: اخبار کانادا|برچسب‌ها: , , |

نظر بگذارید