زندگی در استرالیا

 

شرایط زندگی در استرالیا برای ایرانی ها

از ویژگی‌های جغرافیایی کشور استرالیا که بگذریم، فرهنگ این کشور نیز بسیار جذاب است. مردم استرالیا به ورزش و هنر علاقه زیادی دارند. علاقه مردم این کشور به هنرهای تجسمی به‌قدری زیاد است که در جای‌جای استرالیا می‌توانیم گالری‌های هنری را مشاهده کنیم که بازدید از بیشتر آن‌ها رایگان است.

بااین‌حال با توجه به وسعت زیاد، شما با زندگی در استرالیا چندین فرهنگ مختلف را تجربه خواهید کرد. این موضوع به دلیل جمعیت مهاجر زیادی است که در استرالیا سکونت یافته‌اند.

نکته مهم دیگری که باید درباره کشور استرالیا برای زندگی بدانید این است که زندگی در این کشور چندان سخت به نظر نمی‌رسد. همین تنوع فرهنگی باعث شده که شما بتوانید غذاهای مختلفی را در این کشور پیدا کرده و کاملا برنامه غذایی‌تان را مطابق با سلیقه خود بچینید.

در این کشور هرساله جشنواره‌های غذایی برگزار می‌شوند که در آن‌ها افراد از فرهنگ‌های مختلف می‌توانند غذاهای خود را عرضه کنند. همچنین شما می‌توانید یک میز را در یک رستوران تا پایان شب برای خود رزرو کنید و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن نداشته باشید.

شرایط زندگی در استرالیا برای فرهنگ‌های مختلف چندان دشوار نیست. هرکسی با هر فرهنگی که دارد می‌تواند اعیاد خود را جشن گرفته و مراسم‌های خود را برگزار کند. به همین دلیل زندگی در استرالیا این فرصت را به شما می‌دهد تا در هر بازه زمانی از سال با جشن‌های یکی از کشورها و رسومات آن‌ها آشنا شوید.

نکته جالب درباره کشور استرالیا برای زندگی این است که در هر زمان که به‌تازگی وارد یک شهر شوید، کاتالوگ شهر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. درنتیجه می‌توانید با استفاده از آن بهترین مکان‌ها را برای سرو غذا و نوشیدنی پیدا کنید.

در این کشور علاوه بر رستوران‌های مجلل می‌توانید مراکز خرید باشکوهی را نیز ببینید.

 

شرایط کار و زندگی در استرالیا

هرچه که شرایط زندگی در استرالیا نسبتا ساده و لذت‌بخش به نظر می‌رسد، شرایط کاری در این کشور کمی دشوار است. هزینه زندگی در استرالیا در قبال ارائه یک کیفیت زندگی بسیار خوب تا حدی بالا است. به همین دلیل بدون داشتن یک کار خوب نمی‌توان یک زندگی سطح بالا در این کشور داشت. استرالیا برای زندگی افرادی مناسب است که در یک مهارت خاص متخصص هستند.

البته این موضوع نباید شما را نگران کند. زیرا کارگران نیز در این کشور درآمد نسبتا خوبی را دارند و زندگی در استرالیا می‌تواند برای این دسته از افراد نیز تجربه خوبی باشد. اما این موضوع برای افرادی صدق می‌کند که سطح زبان خوبی داشته باشند.

داشتن یک سطح زبان خوب و یک مدرک معتبر تخصصی یا دانشگاهی می‌تواند تضمین‌کننده شرایط زندگی در استرالیا باشد. توصیه بیشتر افرادی که به استرالیا مهاجرت کرده‌اند این است که در ابتدای ورود به این کشور بهتر است کارهایی مانند فروشندگی یا کار در هتل را امتحان کنید.

در ضمن انجام این کارها می‌توانید در دوره‌های تخصصی برگزارشده در این کشور شرکت کرده و پس از گذشت مدتی کار موردعلاقه خود را در استرالیا پیدا کنید.

 

زندگی در استرالیا برای ایرانیان

در حال حاضر تعداد ایرانیانی که استرالیا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، در حال افزایش است. شرایط زندگی در استرالیا برای ایرانیان با دیگر مهاجران تفاوت چندانی ندارد و می‌توان گفت که درمجموع ایرانیان مقیم استرالیا زندگی خوبی را تجربه می‌کنند.‌

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ایرانیان به کشور استرالیا برای زندگی فکر کنند، آب‌وهوای مطبوع، اقتصاد پایدار، رفتار دوستانه با مهاجران و استاندارد بالای زندگی است.

افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند، می‌توانند به فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در استرالیا فکر کنند. به‌علاوه ایرانیان مقیم استرالیا می‌توانند در دوره‌های تخصصی برگزارشده شرکت کرده و پس از دریافت مدرک به‌راحتی وارد بازار کار شوند.

ایرانیان در استرالیا حتی می‌توانند به‌عنوان کارفرما در مشاغل مختلف فنی و خدماتی مشغول به کار شوند. در غیر این صورت نیز فرصت کافی برای اشتغال در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی یا تحت نظر کارفرمایان غیرایرانی نیز برای آن‌ها فراهم شده است.

البته شاید در سال‌های اولیه مهاجرت، پیدا کردن شغل و تسلط یافتن به زبان انگلیسی کمی دشوار باشد که به‌مرورزمان حل خواهد شد.

زندگی در استرالیا یا کانادا

انتخاب بین دو کشور کانادا و استرالیا به‌عنوان دو کشور مهاجرپذیر انگلیسی‌زبان برای ایرانیان کمی دشوار است. استرالیا در مقایسه با کانادا آب‌وهوای بهتری دارد و خبری از زمستان‌های سرد و طولانی در این کشور نیست.

به‌طور میانگین می‌توان گفت که هزینه زندگی در استرالیا نسبت به کانادا کمتر است. از سوی دیگر درآمدی که شما می‌توانید در استرالیا کسب کنید نسبت به کانادا بیشتر بوده و درنتیجه استرالیا برای زندگی کیفیت بالاتری را به شما عرضه خواهد کرد.

هر دو کشور ازنظر معیارهای کیفیت زندگی نمره بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. بااین‌حال می‌توان گفت که سطح امنیت در شهرهای بزرگ کانادا بالاتر از استرالیا است.

همچنین کیفیت مدارس نیز در کانادا بسیار بیشتر از استرالیا است. به‌علاوه مهاجرت به کانادا سهولت بیشتری نسبت به استرالیا دارد؛ زیرا در این کشور حساسیت کمتری نسبت به مدرک زبان وجود دارد.

 

با ما در تماس باشید

 

 

 

۱۴۰۲/۵/۲۰ ۱۲:۵۵:۰۶ ۱۱ تیر ۱۴۰۲ |دسته‌بندی: مقالات استرالیا|برچسب‌ها: |

نظر بگذارید