ویزای جستجوی کار

>>>ویزای جستجوی کار

ویزای جستجوی کار

جستجوی کار در آلمان

طبق گزارش آماری که ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد ، بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت حال حاضر آلمان خارج از خاک آلمان متولد شده اند ، به عبارتی دیگر یک هشتم جمعیت آلمان را مهاجرین تشکیل می دهند و جالب تر آنکه این گزارش اشاره می کند سهم مهاجران از بازار کار آلمان بیش از یک هشتم است ، تقریبا یک هفتم نیروی کار آلمان را مهاجر هان تشکیل می دهند و این مشخص می کند نیروی کار خارجی سهم پررنگی در صنعت و شکوفایی اقتصادی آلمان داشته است ، از این رو دولتمردان و پارلمان آلمان قوانین تسهیل کننده ای برای مهاجرت به آلمان تصویب کرده اند.

همچنین حضور گسترده مهاجران در این کشور نشان از سطح بالای کیفیت زندگی و همچنین قوانین تسهیل شده مهاجرت به آلمان برای نیروی تحصیلکرده و جویای کار است.

آمار مهاجرتی آلمان نشان می دهد که بیشترین مهاجرین به ترتیب در شهرهای برلین ، هامبورگ ، مونیخ ، کلن ، فرانکفورت زندگی می کنند، و پس از این شهرها ، جمعیت مهاجرین در شهرهای جنوبی و غربی به مراتب بیشتر از سایر شهرها است.

تفکیک بندی ملیتی گزارش مهاجرت به آلمان مشخص می کند که یک سوم مهاجران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشور سکونت دارند ، همچنین مهاجران ترک ۱۳ درصد ، لهستان ۱۱ درصد ، روس ها ۹ درصد ، قزاقها ۵  درصد ، رومانی ها ۴ درصد از مهاجران کشور آلمان را تشکیل می دهند.

با توجه به نیاز روزافزون آلمان به نیروی متخصص و تحصیلکرده ، دولت آلمان تسهیلات خاصی برای متقاضیان علاقه مند به کار و زندگی در آلمان فراهم نموده است ، پارلمان آلمان قانونی را تصویب کرده است که طبق آن علاقه مندان واجد شرایط  می توانند با ویزای جستجوی کار به آلمان سفر کرده و شش ماه در آنجا اقامت داشته باشند ، ضمنا در این مدت می توانند به جستجوی شغل مناسب بگردند و پس از عقد قرارداد با کارفرمایان آلمانی ، اقامت موقت ، بلوکارت و یا اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

شرایط مورد نیاز ویزای جستجوی کار آلمان

ترجمه و تایید مدارک تحصیلی : حداقل مدرک کارشناسی ، نیاز بازار کار آلمان بیشتر مربوط به رشته های پزشکی و مهندسی می باشد.

تسلط به زبان انگلیسی و یا آلمانی : مدرک زبان الزامی نیست ، اما برای بالا بردن شانس موفقیت باید به یکی از زبان های انگلیسی و یا آلمانی مسلط باشید. اگر فقط به زبان انگلیسی مسلط هستید ، پس از ورود به آلمان ، یافتن کار برای شما کمی دشوار خواهد بود. اما پس از یافتن شغل مناسب و عقد قرارداد ، هزینه کلاس های آموزشی زبان آلمانی را شرکتی که شما را استخدام کرده است به عهده می گیرد.

سابقه کار : داشتن سابقه کار امتیاز مثبتی برای پرونده شما محسوب می شود اما تازه فارغ التحصیلان نیز توانسته اند این ویزا را دریافت کنند، در این خصوص شما را راهنمایی خواهیم کرد.

گواهی تمکن مالی : این گواهی قبل از روز مصاحبه باید از بانک گرفته شود ولی برای شروع اقدام لازم نیست.

رزومه : برای روز مصاحبه لازم است ، البته قبل از مصاحبه حتما یک رزومه خوب تهیه کنید که از یک سو متناسب با تحصصیلات و تخصص شما باشد و از سوی دیگر براساس نیازهای استخدامی انتشار یافته ، در این خصوص از چند نفر مشاوره و راهنمایی بگیرید.

انگیزه نامه : چگونگی نوشتن انگیزه نامه بسیار مهم است و نقش بسزایی در رد ویا قبولی ویزای شما دارد ، در این مورد حتما از چندین نفر دیگر که آگاهی و تجربه مناسب دارند راهنمایی و مشاوره بگیرید.

توصیه نامه : اجباری نیست ، اما اگر از یک هم رشته ای که در آلمان مشغول به کار است ، توصیه نامه داشته باشید، امتیاز مثبتی محسوب می شود.

 

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ۶:۲۷:۳۹ ۳۰ دی ۱۳۹۶ |دسته‌بندی: آلمان, روش‌های مهاجرت|

نظر بگذارید