مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

>>>مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

german marriage

ازدواج با اتباع یک کشور همیشه یکی از روشهای اخذ اقامت و تابعیت آن کشور بوده و از شرایط مهاجرت به آلمان محسوب می شود. طبق قوانین ازدواج در آلمان، شرط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج این است که اگر شما به عنوان یک خارجی با شخصی که تابعیت کشور آلمان را دارد و به عبارت دیگر یک آلمانی است، ازدواج نمایید، می توانید به اقامت کشور آلمان و پس از آن به تابعیت این کشور دست پیدا کنید.

قدم اول مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج این است که شخص تبعه کشور آلمان باید اثبات نماید دارای درامد کافی برای تأمین زندگی خود و همسرش می ­باشد و برای تأمین هزینه­ های زندگی خود، نیازی به کمک­های دولت ندارد.

از طرف دیگر طبق قانون ازدواج در آلمان، شخص متقاضی ازدواج با تبعه آلمان باید زبان آلمانی را حداقل تا سطح A1 مسلط باشد. پس از ازدواج، متقاضی دریافت ویزا آلمان باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نموده و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارایه نماید. پس از بررسی مدارک، در صورتی که صحت مدارک مورد تأیید قرار گرفته باشد و مدارک شغلی و درامدی شخص آلمانی نیز کفایت نماید، ویزای ازدواج صادر خواهد گردید.

در بعضی کشورها نظیر ایران آثار حقوقی جهت اخذ تابعیت در ازدواج با شوهر یا زن آن کشور متفاوت است، لیکن در مورد کشور آلمان ازدواج با مرد یا زن آن قطعاً منتهی به اخذ تابعیت خواهد گردید. البته چنانچه پرونده درست ارایه گردد و دارای شاکله صحیح حقوقی باشد.

در کشور آلمان ازدواج با شخص آلمانی نیازمند درخواست برای اخذ تابعیت بوده و تا شما درخواست را ارایه نکنید، تابعیت به شما ارایه نمی گردد. با صدور ویزای ازدواج آلمان شما می­ توانید وارد کشور آلمان شده و در این کشور اقامت سه ساله داشته باشید. همچنین امکان کار و یا تحصیل رایگان برای شما وجود خواهد داشت.

 

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ۶:۲۱:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۶ |دسته‌بندی: آلمان, روش‌های مهاجرت|

نظر بگذارید