درباره استرالیا غربی بیشتر بدانید

استرالیا غربی

آب و هوا، گیاهان و جانوران

منطقه های ساحلی استرالیای غربی دارای آب و هوای مدیترانه ای است. به همین دلیل طبیعتا بسیار جنگلی است من جمله یکی از بلندترین درختان جهان در آن است. این منطقه کشاورزی یکی از نه زیستگاه متنوع زمین است با درصد بالایی از گونه های بومی. میانگین بارش باران در مناطق مختلف متفاوت است : به طور مثال در منطقه ویتبلت کمتر از مناطق نزدیک نورث کلیف که مرطوبترین منطقه است، بارش داریم. دو سوم  مرکز ایالت استرالیای غربی، خشک و غیر مسکونی است و تنها فعالیت اقتصادی قابل توجه در آن معدن است. کیمبرلی در شمال، یکی از استثناها است که آب و هوای موسمی بسیار گرم دارد. بارش برف در استرالیای غربی بسیار نادر است.
استرالیای غربی خانه حدود  ۵۴۰ گونه پرنده است که ۱۵ تا از آنها بومی ایالت هستند. همچنین حدود ۹۴۳۷ گونه گیاهی در استرالیای غربی وجود دارد. این ایالت یکی از بزرگترین مناطق از لحاظ تعداد گونه های گیاهی در جهان شمرده می شود.

جمعیت، اقتصاد و کشاورزی

استرالیای غربی تعداد قابل توجهی از مهاجران را در اوایل قرن ۲۰ دریافت کرد. از انگلیس، ایرلند، ایتالیا، کرواسی و مقدونیه که البته بیشترین تعداد مهاجران انگلیسی هستند. اقتصاد غرب استرالیا، به طور کامل توسط استخراج و انجام فرایند بر روی طیف متنوعی از مواد معدنی و کالاهای نفتی هدایت می شود. استرالیای غربی حدود ۵۸ درصد از مواد معدنی و انرژی صادراتی استرالیا و به طور بالقوه حدود ۵ درصد کل تولید ناخالص کشور را فراهم می کند. عمده صادرات ایالت شامل سنگ آهن، آلومینیوم، نیکل، طلا، گندم، پشم، نفت خام، مونیاک و گاز طبیعی مایع است.
تولیدات کشاورزی شامل مزارع نخود، جو و همینطور خروجی گوشت بره و گوشت گاو است. بزرگترین پالایشگاه نفت استرالیا و تولید بنزین واقع در جنوب پرت مرکز استرالیای غربی است. همچنین کارخانه های آهن و آلومینیوم، نیکل و تولیدات ثانویه شامل سیمان و مصالح ساختمانی، پردازش مواد غذایی، تولید خوراک دام، بدنه خودرو و چاپ در استرالیای غربی وجود دارد.
استرالیای غربی همچنین در صنعت ماهیگیری قابل توجه است. محصولات برای مصرف داخلی و صادرات شامل خرچنگ دریایی، میگو، کوسه، تن ماهی و صید مروارید در منطقه کیمبرلی تهیه می شود. مناطق شراب سازی در آب و هوای سردتر بخش جنوب غربی این ایالت متمرکز هستند. با اینکه شراب سازی استرالیای غربی ۵ درصد تولید کل کشور است اما از نظر کیفیت در رتبه نخست است.
با توجه به سرشماری سال ۲۰۰۶ در آمد هر فرد به طور متوسط ۵۰۰ دلار در هفته بوده و در آمد هر خانواده به طور متوسط ۱۲۴۶ دلار در هفته است. با این حال قیمت ملک در استرالیای غربی مقام دوم بعد از سیدنی دارد و قیمت اجاره خانه ی بالا، همچنان یک مشکل است.

تحصیلات، فرهنگ، هنر و ورزش

آموزش و پرورش در غرب استرالیا متشکل از یک سال پیش دبستانی در سنین ۴ یا ۵ سالگی، سپس ۶ سال ابتدایی و ۶ سال آموزش متوسطه است.
۵ دانشگاه در استرالیای غربی وجود دارد. چهار دانشگاه دولتی «پرت» عبارتند از: دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه کرتین، دانشگاه ادیت کوان و دانشگاه مرداک. یک دانشگاه خصوصی مبتنی بر دین کاتولیک هم به نام دانشگاه نوتردام وجود دارد.
استرالیای غربی یکی از موسسات پیشرو و تحسین شده کشور برای تربیت هنرمندان را دارد؛ موسسه ای به نام آکادمی هنرهای نمایشی استرالیا. که به عنوان یک موسسه تئاتر و موسیقی رو به رشد به حساب می آید. بازیگران و گروههای موسیقی زیادی در این ایالت پا گرفتند و رشد کرده اند. ارکستر سمفونیک غرب استرالیا نیز به فعالیت خود مشغول است. هلیگ ها و تیم های فوتبال، فوتبال استرالیایی، بیس بال، بسکتبال، کریکت، هاکی، نت بال، راگبی، تنیس و واتر پولو نیز در این ایالت مشغول به فعالیت هستند.

۱۳۹۶/۱۲/۲ ۲۰:۰۴:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۶ |دسته‌بندی: استان‌ها, استرالیا|

نظر بگذارید