شرکت با سرمایه خارجی:

ثبت شرکت در ترکیه و این  موضوع که این عنوان به چه شرکت هایی گفته می شود:

در صورتی که شخص خارجی صاحب ۵۰% و یا بیشتر از سهام باشد آن شرکت در فهرست سرمایه داران خارجی قرار میگیرد.
در صورت عدم در اختیار داشتن سهام توسط شخص خارجی به صورت رسمی ، ولی با اعطای حق امضا و بر کناری مدیران و گردانندگان شرکت. به عنوان یک شخص حقوقی در ترکیه تلقی می شود
این شرکت ها و شخصیت های حقیقی و حقوقی طبق ماده ۳۶ قانون شماره ۲۶۴۴ ثبت اسناد و املاک جمهوری ترکیه حق تصاحب هیچگونه ملک و سند رسمی را دارا نمی باشند. این قانون در تاریخ ۱۶.۰۸.۲۰۱۲ مورد بازبینی و تایید قرار گرفته است.

طبق قانونی که در سال ۲۰۰۳ توسط پارلمان ترکیه تصویب شد، اتباع خارجی میتوانند به صورت آزادانه در کشور ترکیه به خرید وفروش املاک و زمین اقدام کنند. در شرکت Lapponia Homes Alanya  سعی تمامی کارکنان مجموعه، حفظ و افزایش منافع شما خواهد بود. می توانید در این سفر طولانی،از انتخاب تا تحویل واحد تان، ما را همواره در کنار خود ببینید.

به تعداد دفاتر فروش و مشاوره املاک در آلانیا روز به روز افزوده می شود، اما تعداد انگشت شماری از آنها اجازه ی همکاری انحصاری و اختصاصی با سازندگان را دارند، ما به سابقه ی خود در همکاری انحصاری در بخش فروش و مشاوره پروژه های عظیم آلانیا افتخار میکنیم. بازخورد مناسب از مشتریانمان این قدرت را از طرف آنها به ما داده است تا مرز های جدیدی را در امر فروش و مشاوره ملک در آلانیا همراه با شما تجربه کنیم. دستور کار این شرکت، تحقق آرزو و برآورده کردن رویا های شما در انتخاب خانه ی مورد نظرتان می باشد.

طبق قوانین خرید ملک در ترکیه  بنا بر تصمیم وزارت کشور ترکیه، به هیچ عنوان موجبات اخذ اقامت دایم و یا تابعیت ترکیه را فراهم نمی آورد، اقامت ابتدایی خریدار+همسر و فرزندان در شهر آلانیا به صورت موقت و یک ساله قابل تمدید بدون نیاز به خروج از ترکیه می باشد. مراحله دوم اقامت شما در ترکیه به صورت سه ساله و در نهایت پس از اخذ مدارک و استعلامات لازم میتوانید درخواست اقامت دایم-تابعیت خود را پس از چهار  سال به وزارت کشور ترکیه تسلیم نمایید.

شما پس از بررسی و انتخاب و  توافق در مورد نحوه پرداخت در موقع نوشتن توافقنامه، میتوانید واحد مورد نظرتان را رزرو کنید و ما جدول زمان بندی پرداخت  را همراه با خریدار و فروشنده برای انتقال قطعی سند تنظیم می کنیم.
در صورت نیاز، میتوانیم با افتتاح حساب به نام مشتری و اخذ شماره مالیاتی امور پرداختی شما را برای مواردی مثل پرداخت قبوض آب،برق و.. تسهیل کنیم.
طبق قانون جدید قبل از انتقال قطعی سند، دیگر نیازی به اخذ استعلام از ارتش ترکیه در مورد واقع شدن و یا عدم واقع شدن ملک یا زمین مورد نظر شما در اراضی تحت مالکیت ارتش از ازمیر نمی باشد. و انتقال و اعطای  سند جدید طی ۷ روز کاری انجام خواهد شد.
برای انتقال مالکیت و نوشته شدن قولنامه، هر دو طرف قرار داد موظف به حضور در دفتر املاک می باشند، در صورت عدم حضور خریدار، مشاور املاک میتواند با اخذ وکالتنامه رسمی در یکی از دفترخانه های ترکیه، اقدام به خرید از جانب وی نماید.
(Tapu)برگه انتقال مالکیت مهمترین مدرک مورد نیاز خریدار می باشد، که باید در هنگام اخذ آن به تمامی جزییات ذکر شده در آن دقت کند. در Tapu تمامی موارد از جمله وضعیت مالکیت، تاریخ انتقال و نام مالک ذکر می شود.

هزینه های انتقال مالکیت

مالیات انتقال سند در ترکیه ۴% مبلغ ارزش ملک می باشد. در قانون نقل و انتقالات اسناد ترکیه به صراحت نقل شده میزان مالیات پرداختی باید در بین طرفین (خریدار و فروشنده) به صورت مساوی برای پرداخت تقسیم شود. روش های پرداخت توافقی نیز امکان پذیر می باشد.

در صورت عدم حضور خریدار، هزینه ی اخذ وکالت ۱۵۰ یورو می باشد.
Iskan یا همان پایان کار، هزینه ایی است برای آپارتمان های نوساز که با توجه به ارزش و متراژ آپارتمان از ۴۰۰ یورو شروع می شود.
قرارداد اخذ آبونمان برق برای واحد های نوساز حدود ۱۰۰ یورو و برای واحد های قدیمی ساز، حدود ۳۰ یورو می باشد.
قرار داد اخذ آبونمان آب، برای واحد های نوساز حدود ۶۰ یورو و برای واحد های قدیمی ساز، حدود ۳۰ یورو می باشد.
عوارض شهرداری سالیانه یک بار قبل از آخرین روز ماه مه (May) هر سال باید پرداخت شود. این میزان حدود ۰.۱ درصد از ارزش واقعی TAPU میباشد

هزینه شارژ تعمیر و نگه داری آپارتمان ها میتواند سالانه یک بار و یا به صورت ماهیانه پرداخت شود، این هزینه در آپارتمان های نوساز میتواند به صورت متوسط بین ۴۰-۷۰ یورو در ماه باشد.

شایان ذکر است، قیمت های ذکر شده در بالا، فقط برای اطلاع شما می باشد، احتمال کاهش و یا افزایش هزینه ها در زمان خرید ملک توسط شما امکان پذیر می باشد.

 

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۱۹:۳۸:۱۴ ۸ بهمن ۱۳۹۶ |دسته‌بندی: ترکیه|

نظر بگذارید